Στουτγάρδη – Αντιμέτωπη με τις επιπτώσεις της παρατεταμένης ξηρασίας και των υψηλών θερμοκρασιών βρίσκεται η πόλη, προχωρώντας σε αυστηρή απαγόρευση άντλησης νερού από δημόσια υδάτινα σώματα. Η απόφαση τίθεται σε ισχύ από τις 26 Ιουνίου με στόχο την προστασία των τοπικών οικοσυστημάτων, ενώ οι παραβάτες κινδυνεύουν με βαρύτατα πρόστιμα.
Τα σημαντικότερα με μια ματιά
- Η απαγόρευση άντλησης ισχύει αρχικά από τις 26 Ιουνίου έως τις 31 Αυγούστου.
- Προβλέπονται πρόστιμα που αγγίζουν τα 100.000 ευρώ για τους παραβάτες.
- Απαγορεύεται κάθε ιδιωτική άντληση νερού από ρέματα, ποτάμια και λίμνες.
Οικολογικός κίνδυνος από τη μείωση της στάθμης των υδάτων
Η απουσία βροχοπτώσεων σε συνδυασμό με τον καύσωνα έχει προκαλέσει σημαντική πτώση της στάθμης των υδάτων στα ποτάμια και τις λίμνες της περιοχής. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (Amt für Umweltschutz), η κατάσταση αυτή οδηγεί σε αύξηση της θερμοκρασίας του νερού, απειλώντας άμεσα την επιβίωση των ψαριών, των μικροοργανισμών και των υδρόβιων φυτών. Ιδιαίτερα ευάλωτα είναι τα σπάνια είδη της περιοχής, όπως η καραβίδα του γλυκού νερού Steinkrebs, η οποία θεωρείται είδος υπό εξαφάνιση σε εθνικό επίπεδο.
Όπως αναφέρουν οι αρμόδιες αρχές, τα ρέματα αποτελούν ζωτικό πόρο τόσο για τη φύση όσο και για τον άνθρωπο. Ακόμη και οι μικρής κλίμακας αντλήσεις νερού αυτή την περίοδο ενδέχεται να επιδεινώσουν την ήδη τεταμένη κατάσταση στα τοπικά οικοσυστήματα. Το μέτρο χαρακτηρίζεται ως αναγκαία και έγκαιρη αντίδραση απέναντι στις ακραίες καιρικές συνθήκες του καλοκαιριού που δοκιμάζουν τις αντοχές του φυσικού περιβάλλοντος.
Αυστηρές κυρώσεις για τους παραβάτες
Η γενική απαγόρευση τίθεται σε εφαρμογή από τις 26 Ιουνίου, αμέσως μετά την επίσημη δημοσίευσή της, και αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον έως τις 31 Αυγούστου. Το μέτρο αφορά κάθε μορφή ιδιωτικής χρήσης, απαγορεύοντας ρητά την άντληση νερού με κουβάδες ή αντλίες από τις λίμνες, τα ποτάμια και τα ρέματα της πόλης. Σε περίπτωση που οι συνθήκες ξηρασίας παραμείνουν, η δημοτική αρχή αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης της οδηγίας.
Η επιβολή του κανονισμού συνοδεύεται από ιδιαίτερα αυστηρές κυρώσεις. Σε όσους παραβλέψουν την οδηγία και συνεχίσουν να αποσπούν νερό από τους δημόσιους ταμιευτήρες, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί μπορούν να επιβάλουν χρηματικά πρόστιμα που φτάνουν έως και τα 100.000 ευρώ. Οι κάτοικοι καλούνται να σεβαστούν την απόφαση και να συμβάλουν ενεργά στη διατήρηση του πολύτιμου υδάτινου πλούτου της περιοχής κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης περιόδου.